Ta ansvar över dina tankar

Att tänka att man kan och är duktig är så viktigt. Det blir som man tänker, var nöjd med små saker i livet -snart blir man nöjd med större saker. Man måste börja någonstans.
 
 
Att vara egen företagare är en livs stil som slår det mesta. Man kan lägga upp arbetet lite som man vill ,jobba när man har lust och ta en restresa när andan faller på....
Pang-där var jag tillbaka till verkligheten.
Det innebär att jag stiger upp i princip varje morgon mellan 5-6. Helger kan klockan hinna bli 7 ibland. men nu mera har jag fixat stall personal till helgen. Det fungerar inte för mej att jobba 7 dagar i veckan, 14 timmar om dagen , år ut och år in.
Den stunden på dagen som finns över för mej själv är morgonen-tidigt på morgonen. Då är det ingen som ringer ,ingen som vill ha snabba svar och ingenting som måste göras NU.
Då läser jag en del böcker, det är grymt avkopplande att sluka en bok. Man lever sej in i den världen , jag kan riktigt se och känna hur det känns att befinna sej i den storyn som jag läser om. Det är min utlands resa kan man säga.
För någon snabb restresa har man inte tid med i min bransch.
 
Humor och att kunna skratta åt sej  själv är också en bra egenskap om man ska orka jobba så mycket som vi gör-Micke och jag. Tänk om man skulle ta sej på alldeles för stort allvar, man skulle ju få prestations ångest direkt.
Jag kan se lite runt omkring mej att det är viktigt hur det ser ut och vad man presterar. Att man har rätta grejjerna och åker på rätta resan osv.
Men det viktigaste av allt är ju att man mår bra inuti sej själv och att man lär sej av livet ,sina misstag och framsteg.
Hur man tänker är jätteviktigt. Faktiskt det viktigaste av allt i våran vardag. Våran hjärna är en programmeringsbar sak som vi kan lura med tankar . Flödar det med negativa tankar tex-jag är gör kass på detta, jag får aldrig nå ny... jag kommer inte ...osv. Då säger hjärnan ja då är det så. för det är ju din sanning.
Men om du istället programmerar om den till ett positivt flöde av tankar som; Idag kommer det bli en bra dag. Jag ska träffa min kompis , solen skiner, jag tänker unna mej en lång promenad , jag ska rida min häst-det ska bli roligt.
Om man är inne i snurren av tråkiga gnälliga tankar måste man stoppa sej själv och säga-Stopp ,bryt.
Kommer du på dej själv med ett missnöjt gnällande, så var snabb med att lägga till något positivt. Tex Jaha, skit tråkigt väder i dag med, jag kommer säkert att frysa hela dagen. NEJ, bryt tanken säg istället -Lite molnigt med 4 grader ute , det blir perfekt med mina nya överdragsbrallor på, då kommer jag inte frysa.
 
Alla har ansvar över sina egna tankar och allt är energi. Om man sänder ut sina negativa tankar blir allt negativt, sänder man ut sina positiva tankar så...Detta gäller allt i ditt liv men även inom sport och träning , ridning mm . Hur tror ni att stora mästare som Gunde Svan, Stefan Holm ,Malin Baryard osv tänker innan en tävling?
Nä ,detta kommer nog inte gå bra, Jag kommer säker att snubbla och så kommer det nog att regna..
Dom har kommit dit dom är för att dom har ett positivt tankemönster. Tränat sej i att tänka glada tankar. Tänka gott om andra osv. Jag lovar att om man tränar sej i att tänka  positiva tankar om allt och alla(om andra människor med) för en hel dag eller en hel vecka så kommer ni märka vad som händer i eran kropp, Ni blir förvånade vad som händer- jag lovar. och kom inte efteråt och säg, nä det hände inget. Jag kunde inte se nöe...Jag kände inte att de hände något osv. för då är det nog så att ni redan har bestämt er för att så är det. Det hjälper inte ett dugg att " veta " att det nog går åt skogen. Då har ni ju redan bestämt vad som ska hända. Tänk om ni skulle bestämma att ni skulle lyckas-vad skulle hända då tror ni?
På lördag ska jag och många med mej anta utmaningen i att rida 5 mil från Brattfors kyrka till Kristinehamn.
Det kommer att bli roligt med trevligt sällskap, härligt väder och lagom temp i luften samt pigga och glada hästar.
Ett fantastiskt sätt att tillbringa sin lördag på// Ewa

Kommentera här: