Lördags nöje

Det var ett gäng " Gubbar " som dök upp här på lördagen. Dom var faktiskt 11 st som kom hit och dom hade inte en aning om vad som väntade ,det märktes. En av killarna hade kontaktat mej redan i mars för att stämma av med mej att hela kompis gänget kunde komma hit just denna dag -ingen visste något.
När dom blev medvetna om vad som skulle ske, såg jag att det var en och annan som bleknade lite.
Vi hade plockat in lite större pållar som tex Lasse,Chamiro,line Dariim, och Harry fick vara med ifall någon var höjd rädd. En kille som vi speciellt lånat med var Simson. Den stora snälla , lite vana , rid skole killen.
Jag lät dom välja vem som ville börja och det gick fort att få 5 st att börja-vi delade in oss i två grupper.
Jag var med den första som red runt på en bana som jag fixat. Det var slalom ,bron, och styra mellan smala bommar. Sen skulle vi trava .Det var  inte så lätt när man aldrig gjort det förut, men med lite mod och vilja så gick det bra.
Sedan byter vi piloter , Sims som skött sej jättebra med lugn ryttare blev helt uppspelt och for omkring ,men som tur var hade jag en bra medhjälpare som gick bredvid. Samma med Lasse som gör allt du ber om-stackarn ,han sprang så fort som han kunde en sväng där...Ryttaren red lätt ; upp,ner upp, ner precis som jag sagt.Men om man spänner sej och tar i med hela kroppen så uppfattar ju hästen det som att det ska gå undan. Man skjuter ju på med hela kroppen. Ja det var kul, men dom som tyckte att det var jobbigt att sitta upp och rida hjälpte jag med att bara gå bredvid och vi styrde slalom och gick över bron. Har man tur kanske dom vill komma tillbaks och rida mera.
//Ewa

Kommentera här: