Vi gjorde det igen

Micro fann sej direkt med Tuva och Skrutten
En fantastisk pay and jump i ösregn. Det var så klart jättemånga taggade som kom för att testa sin förmåga i dag . Ja vad ska man annars pyssla med en regnig dag som denna. Vi började med 30 cm och slutade på 110cm. Dom som kom längst ifrån (tror jag ) kom från Torsby. Dom två syskonen på var sin mini ponny och mamma. pappa med
lillebror satt på läktaren och hejja på. Brorsan  kammade hem 3 rosetter medan syrran fick åka hem utan. Men då hade ju hon en ung häst och han en lite mer rutinerad. Totalt var det 50starter.
Det som gladde en ridfrökens hjärta var att se hur duktiga "mina" tjejer har blivit.
Samtidigt som detta härliga evenemang på gick så sålde jag Saga till  Munkfors. Nu blir hon tur ridnings häst.
Samtidigt som vi fick hit en mycket trevlig kille som heter Micro. Han är en korsningsponny russ/shettis. Lite mindre än Saga men förhoppningsvis lite enklare för lite mindre elever att rida.
 
 
Ja det händer mycket nu-Anna min dotter, har blivit  uttagen i utmanargruppen i youngrider (distans) Landslaget nästa för henne-hon går i mina fotspår. Och Kiidajj har blivit omskriven på ridsportsförbundets sida i dessa  ordalag
"Maria Hagman slutade på 15e plats och bevisade att hon har en påläggskalv i världsklass i hästen Kiidajj"
Och med dessa ord säger jag tack för i dag- en dag med flyt kan man säga//EWA

Kommentera här: