Kvart över fem...

Ja det är ju för och nackdelar med allt. Fördelen med att våren är på väg är att det blir så mycket ljusare och man vill aldrig gå in på kvällarna- i alla fall inte jag.  Nackdelen är att jag vaknar innan det blir ljust nu för tiden, kvart över fem typ. Dagarna blir ju väldigt långa då.
Det uppvägs ju av att man har ett fantastiskt roligt jobb. Att få möta alla goa människor som kommer hit för att rida och få umgås med sina hästar. I dag har vi varit ute i solen nästan hela dagen, att rida på utebanan är jättegött nu när det har torkat upp . Vi har ju ridning från kl halv fem i dag, men jag hade en tjej som ville provrida på Douglas i dag för att testa om detta med ridning var något för henne. Vi körde igång vid fyra tiden ute i paddocken ,i solen . Mmm sa Dogge riktigt najs att få springa lite. Vi testade att styra, svänga och naturligtvis stanna. När vi kom upp i trav så tyckte Dogge att det var dags att köra lite kick spark.  Min elev satt med världens smajl innan han drog i gång, efter avslutad kick tyckte vi att det räckte med skritt en stund. Allt med att rida var jättekul, leda, sadla, borsta och kratsa hovar. Hon kommer absolut tillbaka nästa vecka.
Till helgen har vi vuxen läger med en dag uteritt och en dag träning  på banan. då kör vi sitsträning med filmning när vi rider. Det är riktigt bra att se sej själv när man rider. Uteritten sker i kil , vi ska köra upp hästarna dagen innan så att alla sex hästarna är på plats. Det blir ca 3tim i skogen med grillpaus mitt på. Mmm och  även då har vi beställt bra väder. // Ewa

en av uteritterna i vintras   

Kommentera här: