Nbm i kristinehamn

På lördag är det dagen D för Anna och mej. Det är det vi har sett fram emot hela vintern. Nordiskt baltiskt mästerskap i Kristinehamn. Jag ska rida 12 mil och Anna rider 8 mil. Anna har chansen att få vara med i Young riders landslag. och då rider hon en En stjärnig yr ritt. Jag och Mykonos ska rida två stjärnig ritt och har som mål att bli godkända i mål.
Vårt  förra nbm var i Estland  och skulle ha varit 12 mil det också-om det inte hade slutat med en hovböld på besiktningsdagen. Gissa om jag var besviken. All träning ,tid och vad det kostar att göra en sådan resa...
Men jag har gjort andra bra tävlingar -Norge med Ghadir , Danmark med Ghadir. Sveg med Alice ,men det skulle vara så roligt att göra ett bra lopp med Mykonos , det vet jag att han skulle fixa med råge. Han har gjort ett nbm i Norge som 7 åring med en ryttare som bara lät honom dra iväg och han blev 2a . Efter den tävlingen var han helt slut och var det i flera år . Han tömdes på all kraft och livsglädje för ett par år framåt. Han gick några tävlingar men han har inte riktigt kunna visa vad han kan, han har inte riktigt haft kraften i kroppen. Det var det som han skulle få visa i Estland -om det inte vore för hovbölden...
Förra året var han grym när vi startade på sm i skåne 16 mil. Han var som en Ferrari med päls. Då halkar han på asfalts vägen in mot grinden efter 7 mil (vi ligger i tät klungan ) och blir utesluten. Det var värre för en av våra medtävlande som till och med går omkull och fick bryta. Men som sagt allt kan hända .Inget är självklart känner jag.  Vi startar på lördag med en känsla av att vi ska ta oss runt och ha det kul hela dagen. 
Imorgon kl 3 kommer jag och Anna åka för att besiktiga våra hästar och på Lördag morgon startar jag kl 06 00 och Anna 07 00. Håll tummarna för oss // EWA
Starten i Kristinehamn förra året...

Kommentera här: