Lasse jobbar 50 procent

 
Nu blev det en sådan där tokigt späckad dag igen. Telefonen ringde kvart över sex på morgonen och det var hovslagaren som ringde och sa att -Nu är jag här...en fyrtiofem minuter tidigare än vad som var sagt. Jag var lite yr så jag studsade upp och vet inte ens om jag fick på mej under kläderna.
När han väl var klar gick jag ner och gav lite hö till Line som inte får äta gräs och då hör jag någon som ylar maaammma , kom fort. Jag tvär kastar hö påsen och springer upp till huset. -Du måste skjutsa mej, jag missar moppe kursen annars. Anna håller på att ta moppe kort och nu var det bråttom. På två däck och ingen frukost i magen så drog vi in till stan. Vi hann.
Väl hemma så fick jag sitta en stund och käka lite frulle innan det var dags att ta hand om ett gäng Kanadensare som hade beställt rid lektion.
Det var Pappa Tule och hans två döttrar samt en vän till familjen som ville prova på för dagen. Det var så fantastiskt roligt att få visa runt på gården. Kaninerna med ungar, höns och plocka äggen och hundar och katterna. Sedan kom vi till det bästa -tror jag ialla fall. Hästarna.
Vi kunde inte bestämma oss för vilken pålle som verkade lämplig så vi tog in alla små hästar.
Det blev Simzon och Curre som fick jobba av dom stora hästarna . Vi sadlade iordning Fröken och skrutten till tjejerna och när det var klart så sa dom att dom ville byta häst.. jahapp. av med grejjerna och på med sadel på Dogge  istället.
Vi jobbade på till klockan var halv 12 sedan så pysslade vi iordning alla och släppte ut dom.
Det blev en snabb lunch och så hjälpte Nicklas (som jobbar här) mej  att flytta iordning på en massa grejjer till ladan , som sedan ska till tippen . Riktigt slitigt i värmen kan jag säga.
Vd tre var jag tvungen att åka till kil och hämta Lasse och Dariim .Dom stod på lite bete där ett par dagar sedan vi hade Pay and play i måndags. Jag tog bägge killarna i varsin hand och gick den lilla biten mellan hagarna och transporten. Tänkte på Lasse som har varit hos oss i sex månader nu ca och är så lugn. Han blev kastrerad för ett och ett halvt år sedan . Han var lugn då med, men  man har alltid stressen i kroppen om man är hingst-konstigt vore det väl annars. Nu hanterar alla honom och han älskar att få vara med. Han är med på uteritter, hopp lektioner, och har en lill matte som hyr honom. Det var inte kul att bli kastrerad men livet blev mindre komplicerat.
 
När jag kommer tillbaka till stallet så har jag en kund som väntar på att få hyra en av våra hästar. vi pratar igenom detta och när vi är klara har alla kommit som ska vara med på våran uteritt.
Vi är 7 st som drar iväg på uteritt i sommarkvällen. Lasse är med, Line , Capro, Chamiro,Curre och simz.
Jag har Lillen och det är riktigt varmt. Men när man travar så blir det lite fläkt och det doftar sommar. Helt underbart. Det händer en del dramatiska saker under turen bla får Lasse en kotte i skon och det gör ont . Vi får bort den och då går det bra att fortsätta. Han är rätt nöjd nu Lasse -att jobba 50 procent är en god bit på väg till att jobba 100 . Det är precis vad han han vill - han är ju van att springa på travet och jobba varje dag. Precis som matte //EWA

Kommentera här: