Påsklovs ledigt

 
Oj va det är härligt att vara ute med hästarna nu när det börjar  bli varmt på riktigt. Det är flera stycken som har passat på att hyra sej en häst med guide och vi har varit ute ett par timmar och myst i stillheten på hästryggen.
 
Söndagen hade vi löshoppning i ridhuset och det var 16 st som var med och tränade sina hästar.
Måndagen stack jag iväg till Ellesta gård och gick ytterligare en utbildning i WE. Det är jättekul att känna samspelet mellan mej och hästen i en rafflande bana med slalom, rida in i trångt utrymme med fart och cirkla runt och ut igen-utan att riva ner något. Få hästen att stå stilla mellan två stolpar och flytta muggen . Ja det måste ju låta som plättlätt...Prova . Att stanna vid ett bord-bara att gå nära kan vara skrämmande nog, och böja sej fram, ta upp en kanna  med vatten för att sedan ställa ner-utan att hästen går fram eller bak.
Det var en heldag för mej och Ghadir. Vi drog iväg kl 6 och var hemma kl 21 på kvällen. Innan det släppte Micke och jag ut och fodrade hästarna. Jag hade lite tur att min far ville följa med och titta, det är alltid roligt att sitta i bilen och prata igenom det som man gått igenom under dagen.
Denna underbara morgon startade som vanligt vid 6 tiden och jag har hunnit rida lilla Micro en sväng. Viktoria har haft en lektion med påsklovslediga barn som ville ha en vässning i hoppning. Annsofie ,Jessi, och Peter är här och jobbar som vanligt. Det är ju vatten som ska fyllas boxar som ska mockas foder som ska in i alla boxar och allt extra som behöver göras, harva ridhuset, ställa fram foder ,plocka höns...eller ägg menar jag. Dom små rackarna har varit äggstra duktiga nu i påsk. Levererat stora fina påskägg som smakar fantastiskt.
Livet på landet i ett äggskal-nötskal menar jag. Hade gött i solen// EWA

Kommentera här: