Jag kan, jag vill, jag vågar!

Anna Nordin, Mental coach kom till oss igår. Vi samlades i cafeterian och började att fika och sedan lyssnade vi på ett jättebra föredrag som Anna höll i.
 
Vi fick reflektera både en och två gånger över våra tankar. Vad är det vi tänker och varför vill vi alltid tänka det värsta?
Vi har fått för oss att om vi tänker på det värsta så blir vi i alla fall inte besvikna när det sedan inträffar.
Fast våra hjärnor vet inte vad som är en sanning och vad som inte är det. Så om vi matar den med possetiva tankar, istället för negativa så blir det bättre. Det blir ju som vi tänker.
Det gäller att tygla tanken - tänk på HUR du tänker. 
 
Ex. Om man tävlar och det regnar. Istället för att tänka skit de regnar, de kommer gå åt skogen. Och istället tänka, de regnar, de kommer nog inte mina konkurrenter gilla. Men de klarar jag ändå.
 
I vilket fall som hellst så är vi ju ansvariga för våra handlingar och tankar. Handlingen kommer av en tanke.
 
Efter en uppiggande föreläsning - vilken energi man får av att lyssna på en duktig och motiverande föreläsare - red vi två pass. Ett i dressyr med programridning och ett med WE teknik.
Det var kick nr 2 för dagen. Det gav många inputts i ridningen.
 
Jag hoppas det är ännu fler som vill prova detta i maj när vi tänker göra en tävling i WE. Sk. Pay and WE
Då har vi tänkt att det ska vara en träninig på lördagen och en träningstävling på söndagen.
Tränare och coach den helgen är Anna Nordin
 
Bilder från WE träningen för Anna Nordin

Kommentera här: