nån gång ska vara den första

idag var det dags för Stall Mårgårds första Pay and ride. Jag tyckte allt flöt på bra, fina hästar, duktiga ryttare, härlig publik och en riktig domare. Vi hade ca 20 starter varav två var våra ridskoleelever, kul, och hoppas att fler fick upp intresse och kommer att vara med nästa gång ! För en nästa gång tycker jag att det ska bli. Vi var en drös som red i våra röda Pegasusjackor, såg snyggt och proffsigt ut. Vi delade även ut ett pris till "dagens mest utmärkande ekipage", lite roligt med ett eget extrapris. På vår förra Pay and jump delade vi ut pris till dagens bästa ritt, kanske ska bli en tradition? 
 
 
Jag var med och red två klasser på Lillen. Han har inte gjort något dylikt förut. Vi spände bågen och red LA:1 och LB:1. Vi lyckades skrapa ihop till två godkända ritter. Jag tycker att han skötte sig riktigt bra och att jag lyckades guida honom på ett OK sätt. Han är en otroligt spänstig, explosiv och rörlig liten häst men jag tycker att han var relativt lugn och lyhörd. Inga större bravader hände med andra ord. Vi har givetvis mycket att träna på, men vad vore väl livet annars? Om två veckor kommer Bettan igen och det ska bli väldigt roligt. Tror jag ska försöka sätta upp lite mål för min ridning, ni får givetvis ta del av dem / Viktoria
 

Kommentera här: