Den 2a maj

 
Ja vi  red ju ut på lördagen igen. Denna gången med betydligt varmare vindar , men regnet hängde lite i luften.
8st ryttare drog iväg med förväntningar på en god ridtur. Hästarna var lugna -utan att hetsa drog vi igång att trava. Vi låg i trav ganska länge innan vi tog en galopp sträcka.
Det är ju alltid lite spännande när man kör en  galopp , för efter det brukar dom alltid vara lite mer i gasen och kan vara svåra att hantera .
 Men inte i dag. Det var svårt att inte ryckas med i den positiva energin som hästarna gav , man blir bara så nöjd och lycklig av att sitta på en glad och pigg häst'. Vi red i en skog som har en uppiggande effekt på alla ryttare tror jag. För vi red i nästan 2 tim innan vi kom fram till grillplatsen. Men då var i alla fall jag riktigt hungrig. En snitsel som satt i ett träd hade blåst upp och lagt sej som ett M i ett träd. Gul bokstav M-kändes som en Mc Donalds skylt mitt i skogen..(fniss). Straxt innan grillplatsen är det en jättelång uppförs backe och när man har kommit ända upp på toppen så kan man se jättelångt. Vi hoppade av och band upp alla hästar i ett träd och dom fick var sin hög med hö att mumsa på, medans vi satte oss att grilla och småprata lite.
Det är gött att ha så snälla och hanterade hästar . bara att binda upp och gå därifrån.
Totalt red vi en sträcka på 1,8 mil. vi var ute i 3 tim och jag antar att en och annan kände  av sina ridmuskler efteråt.
 
 
Söndagen 3/5 sken solen gött på oss små människor . En perfekt dag för att träna sin distans häst på, tänker jag och Anna ,som sticker iväg till Kristinehamn och rider ett test lopp på 1,7mil. Vi gjorde 11km i galopp med avslutande upp för backen på Björkvallen . Kolla pulsen ,  vänta tills pulsen har gått ned till under 60 slag /min. sen är det jogg fram till "mål" som är på körplanen vi A9.
Hästarna är riktigt nöjda och får komma hem och bli ompysslade och av spolade -ut och rulla sej i leran. Sen är det mat som gäller. //EWA
 
 
 
 
 
 
 
1 Linda:

skriven

Vart någonstans ligger den där grillplatsen på bilden ? Hur rider man dit från sandgropen ?.:)

Svar: Hej.det är ganska långt ifrån , tar ca 45 min dit i vanlig rid takt. Men om du vill ha exakt ridväg ring mej -jag kan guida dej//Ewa
perfectmanner.blogg.se

Kommentera här: