Spännande saker

Den här månaden kommer bli super! Den 28 ska jag konfirmera mig, vilket jag längtar efter!, och redan nu till helgen ska jag iväg på spännande saker i Lund. Eller spännande kanske de inte låter i era öron/ögon, men jag ska iväg på distansgala. Jag och morfar åker på lördag morgon/natt, runt halv 5. Då ska vi crusa ner till Lund, och vara dät till söndag runt lunch. De kommer bli föreläsningar, trevligt folk, en middag på kvällen ( där alla klär upp sig ), prisutdelning och på söndagen blir de mer föreläsningar och lite annat.
 
De där med middagen och prisutdelningen är de jag tycker kommer bli mest spännande.
Jag ska nämnligen hämta ut 8 st priser (!) Haha, alla är ju inte mina, men jag ska hämta ut priserna till resten av Värmlands distansryttare också.
 
2 av priserna är min och mammas, så de var därför jag ville åka dit från första början.
Mamma ska få pris för att hon har uppnått 5000 godkända km (!) Så jäkla stolt stolt över min mamma, så de finns inte ord för de! 
Jag, eller Chanelle mer bestämt, med hjälp av världens bästa Ellinor, har uppnåt 1000 godkända km (!) 
Underbara häst, du är bäst.
 
Sen dom andra 6st priserna är både ryttare och hästar som ska ha, men som inte kan närvara vid distansgalan. Då ställer jag upp och hämtar hem dom till dessa go värmlänningar :)
 
Detta är första gången jag åker på en distansgala utan mamma. Vanligtvis brukar de vara jag och mamma, eller jag, mamma och morfar som åker iväg
 
Detta med konfirmationen också! Idag på konfamötet gjorde vi en fin, och rolig sak. Vi skrev en bön på ett litet papper, t.ex. Hoppas du får en toppenbra dag idag! Efter det la vi dom i en ballong, som vi sedan fyllde med helium, och de sista vi gjorde innan vi sa hejdå var att be en bön tillsammans, och sen släppte vi dom.
Om ungefär 6h så kommer dom att sjunka, och då kommer dom kanske hamna mitt framför ögonen på någon. Då är tanken sån att man ser att de är nått i ballongen, tar ut lappen, och läser bönen.
De tyckte jag var en väldigt fin gest, men som inte har nått med hästar att göra för fem öre.
 
Ps. En annan sak jag upptäckte idag på konfan. Det är omöjligt att vara runt 20 personer i ett rum, lägga sig på golvet och slappna av. Först börjar en att fnissa, och sen börjar alla andra skratta också. 10 minuter senare har alla slutat förutom jag, som nästan började gråta för att jag skratta så mycket. Ds.
 
Pps. Idag fick jag tillbaka lilla Stig-Helmer, en supergo liten kanin på 8 månader. Han är nästan lite som en hund, och är helt rumsren. Vet du/ni någon som är intresserad, och vill veta mer, så skicka ett pm till mig på facebook. Han bor just nu inne, och behöver göra det tills det blir varmare ute :) Dds.
 
 
// Anna
 
Mamma och Killen när dom vinner 6- årsfinalen 2013

Kommentera här: