Working Equitation

Vi har riktigt trevligt på jobbet just nu .Vi är inne i ett bra flow. Med alla som är här och jobbar, har praktik och bara är allmänt sportlovslediga är vi ett gott gäng som tycker att det är gött att mocka lite hagar, städa undan foder rester utanför hagar osv. det känns lite som vår när man börjar med dom sysslorna. På förmiddagen idag hade vi en inbokad WE-träning i ridhuset. En häst som har varit här förut och tränat hos mej ville träna på att umgås med  andra hästar. Ja hon är bara 4 år och tycker att allt är jätteskoj. Så skoj att man bara måste bralla iväg och bocka en serie med matte på ryggen. Alltså ta i ordentligt från tårna [hoven] o dra iväg. Jag föreslog att vi tar med henne i våran trygga grupp med gamla hästar och dom fick jobba som vanligt med uppvärmning i skritt o trav. Ja alltså hjälp va kul, jag fick leda  från marken och bara följa med i rörelserna och när brallet kom ta ner henne och påminna henne om mej som var ledaren. Det roligaste var när dom bytte gångart, då var vi och snodde runt o upp. Men bara efter 10-15 min var hon med på vad vi skulle göra. Ah du menar stoppa huvet i tunnan... de kan jag. Va de svårt att gå lugnt och prydligt på bron det kan väl jag. Nu ska vi se ringa i klockan.. så här alltså ? Jaha va de matte som skulle göra det,  jag kan själv annars. Det slutade som sagt med att matte satt upp och skrittade runt banan. Volter runt koner, ryggning( klockrent) mellan två bommar, dra lansen ur tunnan ja inget var svårt. Och matte var nöjd, pållen var nöjd, barnen som red var nöjda .Det var Viktoria som fick rycka in och ta lektionen med resten av gänget eftersom jag hade fullt upp med unghästen. Det gäller att vara flexibel Ha det gott // EWA 
 
 

Kommentera här: