Att ta vara på tiden

När jag jobbar helg brukar jag försöka att vsra ledig torsdag och fredag så att det i te blir för många jobbdagar i rad. Sagt och gjort idsg var jag ledig, vad har jag då hittat på undrar ni? Jo eftersom det är just torsdag har jag självklart tillbringat dagen i sadeln ! Torsdagar är ju gymnastilhoppnings-dag och det får ju inte missas för allt i världen. Det gäller att ta vara på sin tid, och intr blir man en bättre ryttare genom att gå på stan. Jag tror att torsdagar har blivit min nya favoritdag. Det är roligt att hoppa/ rida markarbete och det är roligt att träna tillsammans med Anna. Redan förra veckan planerade vi in vad vi skulle göra idag, hoppa bana ! Vi ville dessutom ha med plank och grind. Sagt och gjort, här är vår banskiss: 
Dom hindren som ser ut som vågor representerar våra vågplank. Det rosa sträcket är vårt rosa plank. Dom gröna sträcken är en paralleloxer, det organga sträcket är grinden och dom tre röda strecken är tre småhinder med ett galoppspråna emellan. Vi hade 15 m mellan hindrens på långsidan vid B, 15 m mellan grinden och rosa planket, och 15 m mellan rosa planket och det gula vågplanket.  Detta kan man göra som en evighetsbana, vi hoppade hindren i olika kombinationer, bland annat gult plank- långsidan vid B- grind- rosa plank- oxer, tvärtom och så vidare. Bara fantasin sätter stopp. Alla hästar jobbade på mycket bra! Vi filmade lite så förhoppningsvis kan jag bjuda på lite rörligt material snart, håll utkik ! / Viktoria 
 
Line och Saga var först ut, sedan Lasse och Datiim, därefter Fellow (Annas egna) och Lillen, sist ut var Bella och Ghadir
 

Kommentera här: